go morogn :)

God morgon alla glada, jag har då för en gång skull sovit ut lite =) nu ska jag snart vandra nedåt för lite frukost :)Men först något jag utlovat länge, bilder på sparven :)






vågar inte mamma... hahah ;)

okej då :)



1. Visa "draperiet" för hästen
2. lägg på försiktigt
3. veckla ut sakta men säkert
4. dra till helt + längre fram på halsen om så önskas
5. belöning med godis
6. gå sakta framåt för att vänja hästen vid saken på ryggen

Hahaha ungefär så gjorde jag för att få min lilla sparv till att tolerera att jag la ett duschdraperi på ryggen på han normal jag är. Men det är faktiskt kul när man får hästen till att lite på en till 100% att det inte är farlikt eller något liknande. Haha det var faktisgt kul, jag brukar inte göra så mycket sådant men eftersom jag varit i ridhuset och som sagt tycker jag det är en ganska tråkig plats, så vart det roligare med lite lek ;) hahah sådant man gjorde när man var liten. rida i grimma barbacka lära sig att reglera hästen med rösten och med sätet sådant e gode kul ;) hahah

Jaja nu frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0