Dag 1

Det var ju då att presentera mig och ponnyerna :)
börjar väl med mig själv, Jag är 17 år blir 18 i slutet av oktober, vilket betyder att jag är inne på mitt sista ponny år (snyft). Bosatt i Piteå med mina två familjer, mina hästar står på näsviksgård strax utanför piteå :) Jag har ridit sedan jag var mini liten, fick min första D-ponny när jag var ca 9-10år gammal. Började tävla någon gång mellan 2004-2005. Började på klubbnivå men tävlar numera på Nat/elit nivå. veckorna går åt att träna mina ponnyer och lite andra hästar.  Utöver att vara i stallet så umgås jag så klart med mina vänner och roar mig.
lite snabbt och kort om mig...
Så om min egen ponny Tynagh sparrow eller "sparven" som han kallas. Han är en D-ponny född 1999 som jag fick i augusti 2008. Han kommer ursprungligen från Irland. Sparven är en blyg kille som har hjärtat på rätt plats, han är nog världens snällaste att hålla på med. Att rida är ha lite mer speciell, han är en extremt känslig kille men han har nu hittat hem till sig själv och gjort stora framsteg, numera tycker jag att han är precis som en vanlig häst att rida bara känsligare. Han är en ponny som man verkligen lär sig rida med fina hjälper och att förutse reaktioner, detta har gjort mig till en bättre ryttare. så jag antar att jag får tacka denna lilla ponny för att han lärt mig massor! :) Han är helt klart en sago ponny, som jag är så himla glad att jag fått chansen att äga och utvecklas tillsammans med. <3
Sedan har vi då Red hot chili pepper som jag har på foder, det är då Emma Dysholm som äger denna fina kille. Chili är en maxad C-ponny en riktig läromästare född 1994. Han är en pigg och glad ponny som älskar att hoppa, han är en gentleman som alltid ställer upp för att sin ryttare, han har ett hjärta av guld denna kille med! :) Han har verkligen fått mig att se framåt och se förbi problem, han har fått mig att utvecklas och så har han tagit mig till många fina placeringar och jag har fått uppleva massor med underbara stunder med denna fina kille! :) Han är en ponny med sådan livsglädje och han ser på sig själv som en kung vilket han gör helt rätt i, han är duktig denna pojk! :) Så tack för att just jag får ha dig vid min sida. <3
Jag Emma och Chili <3
Vet att man skulle beskriva hästarna men var tvungen att inflika lite vad de lärt mig för dessa två betyder mest för mig och enligt mig de allra bästa, Bara att förstå <3 älskar er små gubbar <3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0