Fina Quantos

Under söndagens träning för Micke fixade jag en avsittning. Efter det fick jag igång han men träningen vart dock ändå inte som jag velat. Men men vad gör det då man har jordens finaste häst. Han är så sjukt lydig bara jag gör rätt saker på rätt ställe då. Jaja men jag är nöjd över honom ändå. Igår fick han gå ett lättare pass för Eva, det var super bra att få ta igenom de små spänningar han hade i kopp och knopp. Mycket trevlig i slutet följsam och mjuk. Känns konstigt dock för en som alltid ridit väldigt mycket i dressyrsadel och aldrig ridit dressyrträning i hoppsadel att göra det helt plötsligt. Som tur är så trivs Q med sadeln och han går bättre än någonsin i den. Han släpper ned mig på ryggen och jag har en helt annan utgångspunkt än tidigare. Nu behöver jag inte jobba mig ner i sadeln innan jag kan jobba honom, utan han är på plats och jobbar på direkt skönt! Min kropp är dock i lätt uppror Idag men går nog över efter ett pass med Anten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0